Σελίδες

ΓΙΑ ΜΕΝΑ

Η φωτογραφία μου
Γεια σας, Ασχολήθηκα με φυτικά καλλυντικά πριν μια 20ετία, γιατί παρουσίαζα αλλεργία σε πολλές κρέμες του εμπορίου. Ξεκίνησα με φυτικά λάδια και αιθέρια και με το πέρασμα του χρόνου επεκτάθηκα και σε άλλα. Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι απλά και τα αναγκαίως απαραίτητα. ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΗ ΣΥMΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ. Η χρήση αιθέριων ελαίων και βοτάνων πρέπει να γίνεται με προσοχή και πάντα να γίνεται ένα τεστ ευαισθησίας, γιατί κάθε οργανισμός αντιδρά αλλιώς. Φιλάκια πολλά

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Κερί μέλισσας

Το κερί είναι μια λιπαρή ουσία που παράγει η μέλισσα από τους κηρογόνους αδένες,  οι οποίοι βρίσκονται στην κοιλιά της σε διάταξη κατά ζεύγη, σε τέσσερα σημεία.
Από τους κηρογόνους αδένες το κερί βγαίνει σε λέπια, που η μέλισσα πιάνει με τα πόδια της, τα φέρνει στο στόμα της και τα πλάθει με τις σιαγόνες της για να σχηματίσει τις κερήθρες.



Το κερί σε χαμηλή θερμοκρασία σπάζει και τρίβεται, μαλακώνει στους 30 βαθμούς C, λιώνει στους 62-63  και βράζει στους 230 βαθμούς. 
Διαλύεται τελείως μέσα στον αιθέρα, στη βενζίνη, στο νέφτι και στο διθειούχο άνθρακα. Δεν διαλύεται μέσα στο νερό, ούτε στο ψυχρό οινόπνευμα.
Περιέχει αντιβιοτικές ουσίες και παρουσιάζει θεραπευτική δράση. Χρησιμοποιείται ευρέως στην βιομηχανία καλλυντικών και όχι μόνον.
Οι εστέρες κεριού βρίσκονται επίσης σε ορισμένα φυτά, κυρίως στη jojoba. Στους ανθρώπους, οι εστέρες κεριού είναι ένα σημαντικό συστατικό των λιπιδίων που παράγονται από τα κύτταρα του δέρματος.
Στο εμπόριο υπάρχει και το άσπρο κερί, που βγαίνει με επεξεργασία από το κερί της μέλισσας, είτε από πετρέλαιο ή από διάφορα ζώα. Καλό είναι όμως στα καλλυντικά που φτιάχνετε εσείς, να προτιμάτε το φυσικό κερί μέλισσα. Μπορεί η κρέμα σας να μην έχει ωραίο χρώμα, αλλά είναι αγνή και έχει μέσα όλες τις ιδιότητες που περιέχει το κερί μέλισσας.

40 σχόλια:

  1. ήθελα να κάνω μια ερώτηση κι αν ξέρετε να μου απαντήσετε. εχω πάρει καθαρό κερί μέλισσας για να φτιάξω μια κρέμα μου το έφεραν κατευθείαν από τον μελισσοκόμο είναι μια πλάκα όμως έχει κατι μαυράκια σαν ακαθαρσίες όχι ΄μόνο από πάνω γιατί εκεί μπορώ και το ξύσω αλλά' όλο.... και μέσα. Να το χρησιμοποιήσω όπως είναι; μήπως θέλει κάποια επεξεργασία καθαρισμού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα. Συνήθως το κερί το καθαρίζουν οι μελισσοκόμοι. Εκείνο που μπορείς να κάνεις, είναι να κόψεις περίπου το κομμάτι που χρειάζεσαι και να το λιώσεις, σε μπεν μαρί και σε μέτρια προς χαμηλή θερμοκρασία. Μετά να το σουρώσεις με ένα λεπτό σουρωτήρι, που θα έχεις για αυτήν την δουλειά μόνο. Κάθε φορά θα πρέπει να κάνεις αυτή την διαδικασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ευχαριστω πολύ!!!! θα το κανω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπερα θα ηθελα να ρωτησω απο που μπορω να προμηθευτω κερι μελισσας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα. Το αγνό κερί μέλισσας από τους μελισσοκόμους, ακόμα και στη λαική αγορά, αυτοί που πουλάνε μέλι, πουλούν και κερί μέλισσας.
    Το άσπρο στα καταστήματα αρωματοποιίας - πρώτες ύλες για καλλυντικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν ξερω αν ισχυει ακομα αλλα οποιος ενδιαφερεται, εχουμε αρκετα κιλα φυσικο κερι μελισσας (πατερας μελισσοκομος)και δεν ξερω πως να τα πουλισω. δεν ξερω ποσο το δινουν γενικα,5 ευρω το κιλο? γενικα η τιμη ειναι συζητησιμη. ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέγομαι Πατήρ Γεώργιος Χάας και είμαι υπεύθυνος στο Ενοριακό Φιλόπτωχο του Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πευκακίων. Ενδιαφερόμαστε για μεγάλη ποσότητα κεριού αλλά σε καλή τιμή! Άμα θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μπορείτε στο email μου. pgehaas@gmail.com

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ Σταθις Β. με ενδιαφέρει να αγοράσω 3 κιλά κερί στείλε μου email στο mougiakouel@gmail.com

      Ελένη

      Κική παρακολουθώ το blog σου πολύ καιρό και ήθελα να σου πω ότι είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!

      Διαγραφή
    3. αγαπητε σταθη θα ηθελα κι εγω ενα κιλο!skagosk@gmail.com.

      Διαγραφή
    4. γεια σου σταθη.θα ηθελα και εγω για αρχη ενα κιλο και επειτα θα χρειαστω αρκετο.zateli@yahoo.gr

      Διαγραφή
    5. Γεια σου Στάθη! Πουλάς ακόμα φυσικό μελισσοκέρι;
      Σε παρακαλώ επικοινώνησε μαζί μου.. ψάχνω πολύ καιρό γι'αυτό!!
      Στο email μου: evitaki_4_mikrovio@hotmail.com
      Ευχαριστώ!
      Εβίτα

      Διαγραφή
    6. Καλημέρα Στάθη, αν πουλάς ακόμη κερί ενημέρωσε πως θα μπορέσω να παραγγείλω κάποια κιλά που χρειάζομαι... εμαιλ : j0hn20@yahoo.gr

      Διαγραφή
    7. Kαλησπέρα! ενδιαφέρομαι να αγοράσω 2-3 κιλά φυσικό κερί μέλισσας, από τα απολεπίσματα. Αν έχετε πεύκου ή θυμαριού θα ήταν υπέροχα. το email μου zakynthoslog@gmail.com.
      Ευχαριστώ
      Νικολέττα

      Διαγραφή
    8. Καλησπέρα ονομαζομαι Τορναζακη Αθηνα εχω κερί από απολεπισματα πεύκου προς 50 ευρώ το κιλό.Το email μου είναι athina.photoandbox@gmail.com ευχαριστω

      Διαγραφή
    9. Γεια σας, μπορω να αγορασω κι εγω κερι? θελω 20 κιλα. Το email μου ειναι annakar4@hotmail.com Ευχαριστω

      Διαγραφή
    10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    11. Καλησπέρα
      Υπάρχει ακόμη κερί μέλισσας για πώληση;

      Διαγραφή
  7. Γειά σου Στάθη,

    ενδιαφέρομαι να αγοράσω 1 κιλό κερί, αν μπορείς στείλε μου στο email: anmaked@gmail.com

    Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλησπερα Σταθη η αληθεια ειναι οτι ψαχνω καιρο για καθαρο κερι αν θελεις στειλε μου πληροφοριες στο anaspot@otenet.gr.
    Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπερα Σταθη.Ψαχνω κι εγω για καθαρο κερι μελισσας.Το μαιλ μου ειναι megalnikh@yahoo.com.Αν σου ειναι ευκολο στειλε μου πληροφοριες.Ευχαριστω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. το email μου ειναι stathis.bolovinos@gmail.com για οποιος ενδιαφερεται για καθαρο και φυσικο κερι μελισσας. Ευχαριστω!

    Kαι επισης αν και δεν ειμαι του ειδους εριξα μια ματια και εχει πολυ υπεροχα πραματα το blog, μπραβο σου Κικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρησιμοποίησα αγνό κερί μέλισσας, για να φτιάξω κηραλοιφή και όταν την εφάρμοσα, παρουσίασα αλλεργική αντίδραση! Μπορώ στις συνταγές σας αντί για κερί να χρησιμοποιώ κάτι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα.
    Αν είσαι σίγουρη/ος ότι φταίει το κερί, προσοχή και σε όλα τα προϊόντα της μέλισσας (μέλι, πρόπολη κτλ).
    Υπάρχει το άσπρο κερί που πωλείται στα καταστήμα με πρώτες ύλες καλλυντικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σταθη αν υπαρχει ακομη ενδιαφερομαι να αγορασω κερι φυσικο μελισσας.hrisag@hotmail.com.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπερα Σταθη , οποτε θα εχεις κερι με ενδιαφερει και εμενα για 1-2 κιλα . Επικοινωνησε μαζί μου στο missailidou@gmail.com .

    Ευχαριστώ πολύ ,

    Ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλησπέρα στάθη, αν έχεις θέλω κι εγώ , επικοινώνησε στο mpapath@yahoo.gr ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα Στάθη, ενδιαφέρομαι και εγώ για το φυσικό κερί. Μπορείς σε παρακαλώ να μου στείλεις τιμες και πως μπορώ να παραλάβω? Στο uberallesjulie@gmail.com

    Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν μπορει καποιος να με διαφωτισει απο που μπορω να παραγγειλω κερι με μια λογικη τιμη?
    Filmsndreams@yahoo.gr
    Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ενδιαφέρομαι για μικρή ποσότητα κεριού.
    hatzidemetriou@hotmail.com
    Μπορείτε να μου στείλετε τιμές και πως μπορώ να το παραλάβω?
    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμε αν είσαι από Αθήνα,πήγαινε στην Ομόνοια!!! Θα βρεις γνήσιο κερί μέλισσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. χαιρεται! λιώνω το κέρι των μελισσακιών μου και κάνω κεραλοιφες. μου βγαίνουν προς το ασπρο. τονίζω πως δε πέρνω απολεπίσματα, αλλα καθαρο κέρι απο χαστρί(πήλινο παλιο σπίτι μελισσών) . πήγα στην έκθεση μελιού στο σεφ και όλοι οι μελισσοκομοι είχαν κεραλοιφές κίτρινες. κάνω κάτι λάθος..? απότι ξέρω το κέρι ,έχει άσπρο χρώμα. ναι?
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.
      Δεν κάνεις κανένα λάθος. Έχω βρει αρκετές διακυμάνσεις στην απόχρωση του κεριού. Όπως έχω παρατηρήσει ότι, όταν ζεσταίνεις σε δυνατή θερμοκρασία το κερί, αποκτά πιο σκούρο χρώμα. Επίσης παίζει μεγάλο ρόλο το χρώμα του λαδιού που χρησιμοποιείς, όσο πιο σκούρο, τόσο πιο σκούρα θα σου βγει η κεραλοιφή.

      Διαγραφή
  21. Καλησπερα, ειμαι μελισσοκομος απο τα 22 και εδω και καιρο ασχολουμε με τα φυσικα καλλυντικα...επειδη εχω πολυ κερι κ ηθελα περα απο κεραλοιφες κ κρεμες να το χρησιμοποιησω και αλλου ηθελα να σας ρωτησω....μπορω να το χρησιμοποιησω και σαν αποτριχωρη?? γνωριζεται κατι σχετικα??? ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τα φαρμακια πουλανε κερι;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Γειά σας... μια ερώτηση εχω ν κανω. Μπορώ ν κανω αποτριχωση κυρίως στα πόδια με οποιοδήποτε φυσικό κερι??? Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. το κερί κοστίζει απο 25 έως 30 ευρώ το κιλό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλησπέρα, τι αναλογία χρειάζεται ώστε να βάλω απο το κερί μέλισσας ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Με τα κερια τις εκκλησιας μπορουμε να κανουμε κεραλιφη? Αν ναι, με τα ασπρα η τα καφε?
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αν κάποιος πουλάει κερί μέλισσας για κατασκευή κεριών ας με ενημερώσει στο epervana@hotmail.com ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ενδιαφερομε για αγνο κερι μελισσας περιπου ενα κιλο παρακαλω επικοινωνιστε μαζι μου στο sofakipana@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή